[aankondigingen] Zangworkshop Afrikaans 2019 bij Gaida

Volksdanscentrum Gaida informatie op gaida.nl
Vr Apr 5 13:08:41 CEST 2019

	 De zangworkshop gaat door. Er kunnen nog enkele deelnemers bij, dus
meld je snel aan.

*Zangworkshop Afrikaans o.l.v. Monique van den Hoogen gai
*
*
*
*zondag 14 april 2019 van 14.00 tot 17.00 uur*
*
*
*plaats: T&O gebouw, kogendijk 42a, 1862 XE Bergen N-H*

**

*Opgave verplicht met vermelding stemsoort! *

via de mail: _mail op gaida.nl_meer info: _www.gaida.nl_

Kosten: _*€ 15,00*_*vooraf per bank NL69ABNA058.94.28.063 t.n.v. *

*Volksdanscentrum Gaida met vermelding Zangworkshop Afrika.*

*Na ontvangst wordt deelname bevestigd!*

*
*

Samen zingen is heerlijk! Het geeft samenhorigheid en verbindt mensen.
Het maakt enthousiast en geeft energie, roept soms emotie op. Ik
dirigeer al bijna 40 jaar koren en het blijft een prachtig vak: mensen
laten zingen!
Sinds 11 jaar heb ik al mijn zangactiviteiten ondergebracht in De
ZangZaak, mijn eigen zangwinkel zeg maar, zie www.dezangzaak.nl.

Tussen al mijn koren heb ik sinds 18 jaar mijn projectkoor Cessibon
(www.cessibon.nl) in mijn woonplaats Oudewater. Al 25 projecten lang mag
ik artistiek mijn gang gaan daar. Elk project heeft een thema: Iers,
zigeunermuziek, Halloween, film&musical, opera, klassiek enz.
Tussen die projecten zat ook een Afrikaans project, compleet met kameel
rijden voor het publiek en een djembé sessie door wat koorleden. Mijn
liefde voor Afrikaanse liederen was geboren. Wat me aanspreekt is voor
al het ritme, en bij Afrikanen zit muziek en ritme meegebakken in hun
wezen. Wij Hollanders moeten daar meestal erg ons best voor doen

Het fascineert me dat men tijdens onderdrukking en slavernij zoveel
kracht putte uit het samen zingen. Het hield hen gaande.

*Graag kom ik voor de derde keer bij Gaida Afrikaanse liederen (laten)
zingen, met weer nieuwe songs, waar we samen van gaan genieten. We maken
er net als alle andere keren weer een fijne middag van.*

*Tot zondag 14 april 2019, je komt toch zeker ook?*